Saturday, 29 October 2011

shit!!

new entry bebeh...ahahaha!!

AKU PALING PANTANG ORANG USIK HAK PRIVASY AKU!!!!!...

siyez...memang kurang minat...mak babah aku sndri x berani usik barang aku...
now aku diam...kire oke  la..huhuh...stabil an..tp jgn ingt aku diam hati aku pon diam...
silap laa..sape pon ko,aku dulik hape..jgn smpi kebencian aku meluap2...
pantang mak apak aku laa!!!!

ades...pe kes!!!

sejahat2 aku xde la smpi nk selongkar dendalam...kan3....hahahaha


fakop!!!!!!!

Tuesday, 25 October 2011

10 Ciri Lelaki Yang Menjadi Idaman Wanita

Ciri-ciri ini kemungkinan ada pada anda atau mungkin ada pada pasangan anda. Apa-apapun, anda boleh layan beberapa panduan yang  telah sediakan untuk tatapan pembaca blog ini.


1. LELAKI YANG PRIHATIN
Iaitu mendengar dengan teliti apa yang kami cakap bukan dengar dengan telinga yang kembang aje..dan bukan masuk telinga kiri keluar telinga kanan; sebab cara mendengar begitulah yang biasanya mendorong kaum perempuan jadi membebel, bila dah membebel, panjanglah ceritanya.


2. LELAKI YANG MENJADI PENAWAR
Iaitu yang rajin dan pandai memberikan kata-kata keramat untuk jadi penawar hati kami; walaupun kurang rupa; tidak mengapa, yang penting kaum perempuan ni sentiasa menghadapi kemungkinan untuk ditimpa sakit dari sakit mata sampai sakit jiwa raga jadi, hatinya amat perlu dijaga; dan hanya kata-kata manis lagi betul susunan nahunya yang datang dari mulut lelaki akan menjadi penawar segala bisa.


3. LELAKI YANG MEMBERI KEBEBASAN SEWAJARNYA
Kebebasan tu bukan kebebasan yang melanggar batas-batas hukum, tapi memberi kebebasan yang berupa hak . Contohnya bila berada di dalam kedai perabot, kaum perempuan berhak untuk mengangkut sebanyak mana barangan yang dikehendaki, kecuali tey kedai tu..lelaki cuma perlu senyum saja. Jika hendak melarang pun, gunakanlah suara selembut bayu.


4. LELAKI YANG BERHATI-HATI
Iaitu berhati-hati dan tidak mudah-mudah saja untuk mengeluarkan kritikan terutama tentang masakan kami. Sebab… ketahuilah ye.. apabila kaum perempuan itu memasak, mereka bukanlah memasak untuk dikritik atau dikomen itu ini, kalau mereka maukan begitu, tentulah mereka memasuki peraduan masakan. Jadi.. biarkanlah mereka sendiri yang mengaku makanan itu tak sedap. Lain daripada itu, sedap tak sedap..’pulun’ aje le…!!!


5. LELAKI YANG WANGI
Ini adalah seimbang dengan fitrah kaum perempuan yang memang dicipta sebagai makhluk yang cenderung kepada kecantikan dan kebersihan. Oleh itu, kaum lelaki wajar memberi perhatian akan perkara ini. Jagalah fizikal anda, elakkan B.O;apalagi yang kuku berkarat dan selekeh macam pelarian tak cukup kaki. Kalau nak markah lebih tinggi, kenakan wangi-wangian selalu, mandi dan berendamlah dalam botol minyak wangi.


6. LELAKI YANG PEMURAH
Dalam erti kata yang lain, lelaki yang pemurah adalah yang sentiasa rela dan redha menyerahkan wang ke tangan perempuan. Bukan untuk dikuasai, tapi inilah cara paling baik untuk kaum perempuan, terutamanya kaum isteri untuk mengawal asap rokok yang disedut suami. Paling penting langkahnya pun tidaklah terlalu panjang dan matanya pun tidaklah terlalu liar untuk memandang perempuan-perempuan lain.


7. LELAKI YANG TIDAK KISAH
Iaitu lelaki yang tidak ambil kisah sangat samada kaum perempuan ni nak memasak ke, nak membasuh ke, nak mengemas atau pun tidak bila di rumah tu. Malah, lelaki yang masuk dalam kategori lelaki tidak kisah ini adalah kaum lelaki yang memberi kelonggaran sepenuhnya kepada isterinya untuk menjadikan kedai makan sebagai dapur nombor dua mereka. Itulah yang menjadi idaman ramai wanita tu..!!


8. LELAKI YANG MEMBERI SOKONGAN PADU
Inilah ciri-ciri lelaki yang amat diidamkan perempuan. kongan padu mereka adalah sokongan padu yang amat padat kepada kaum perempuan untuk memanjangkan masa-masa bersidang mereka dengan teman-teman atau jiran tentangga. Apabila mereka mula bersidang, lelaki yang menyokong dengan sepenuh hati tidak sesekali akan bertindak tegas atau mengacau biarpun perut mereka waktu itu sudah berkeroncong; mereka pandai membawa diri dan perut sendiri tanpa perlu menyusahkan isteri. Sungguh bertuah siapa yang memiliki dia.


9. LELAKI YANG CINTAKAN KEDAMAIAN
Apabila seseorang lelaki itu bersifat cintakan damai, maka tenanglah hidup mereka bersama wanita pilihan. Contohnya, tidaklah lagi akan kedengaran perbalahan atau undian balik kampung siapa di musim-musim raya . Lelaki begini amat memahami dan sedar bahawa isterinya telah bertungkus-lumus menjaga anak dan jaga rumah jadi, sentiasa balik kampung isteri adalah hadiah terbaik. Cukuplah setengah hari setahun aje balik kampung sendiri; daripada tak balik langsung dan daripada bergaduh beramuk…lebih baik…beralah kan..


10. LELAKI YANG MENYERAHKAN KUASA VETONYA
Inilah ciri lelaki yang menjadi buruan kaum perempuan.. jika mereka sanggup menyerahkan kuasa veto ke tangan wanita..mereka akan menjadi lebih macho dan hensem daripada Brat Pitt atau Nicholas Cage di mata wanita . Kuasa Veto yang diserahkan itu adalah kuasa veto untuk menentukan samada lelaki yang jadi suami mereka tu boleh pasang 2,3,4 atau tidak. Selain itu wanita juga diberi kuasa veto untuk menentukan siapa kawan-kawan suami mereka; ini untuk pastikan suami tak terikut-ikut perangai yang tak elok. Dengan kuasa veto ini juga beerti kita, kaum wanita berhak sepenuhnya untuk meminta kaum lelaki membuat karangan bertajuk “BILA DAN DI MANA SAYA BERADA HARI INI” setiap kali mereka berhadapan dengan isteri , tunangan atau kekasih mereka.


Ramai yang meminati
Tips mencari Calon Isteri


Read more: http://tanyalelaki.com/10-ciri-lelaki-yang-menjadi-idaman-wanita/#ixzz1bqy1mhfp

Tuesday, 18 October 2011

jamal abdilah..azan cover

Sunday, 16 October 2011

Saturday, 15 October 2011

Hari SabTU

wahahaha...auwwcakkkkkkkkkkkk!! baaaaa...kehkeh..tetibe stim lak nk typing kt blog neh..nmpk usang~..
1stly~bru setle komas ghumahhh!!!!sebab uma da Mcm Setan..wahahah~...
pekene ghOKok SebaTang,rilek then share story kat cni..xde mende pon...tp nk di panjangkan citer,aku gian nk menaip kat cni..tp aku xde idea...ermm!~,,,nk taw td aku komas ghumah ngn SapE??
                        ..haaaa..ni aku nk tunjukkkkkkk!!~..salah sorg chikARo aku kt ghumaH!!~.


wakkakaaa..amacam??encem x??,,wakakaa..xdok aih..ni houseMatE aku..namo die CHoki2....
wakakakaa,,

erm...sebenarnye aku tetibe jerk rase bosan...tapi an,dalam kebosanan aku neh,,aku tetibe rase teramat lapar...:D.

larik tajuk neh..xpela....stakat ni je kite sharing..len hari type2 lagi meyh...!!~..

Sunday, 9 October 2011

see yaa

pulang ke kampong sebentar.....fullstop!!!

Thursday, 6 October 2011

seven haribulan ten..2000 sebelas.....4:duapuluhdua pagi..hahaha~

hurm...thinking bout what??..aku sndri pon x taw meyh...ape pon gelak jela kan...-hahaahahhaa-
serabut2 yg pernah aku alami,x seserabut sekarang...huhu...ape pon aku tetap kne kuat kan...tp camne ?...
migrain otak neh,tuhan je taw...sakit beb!!~.
Rumah-area2 kampung pandan....usha punye usha..haish..susah nyer la haaai~..
newjob-kawtim ngn muslim management..hope ade sikap tolak ansur...
kampung...10 hbln  neh aku kene lik kmpung gak...nk ngadap mak aku...hurm...
rindu org tua ku...mak babah..lebiu...makin jauh,aku makin terseksa..huhu...
bukan x penah duduk jauh dari dieorg,tp makin lame aku rase aku perlu dekat ngn dieorg gak..
xtaw nape...rase sayang makin erat..aku rase cm xnak lepas kalau aku peluk mak aku....
die heroin dalam life aku..mak~kau segalanya~
sumber inspirasi hidup aku..aku perlukan die...MAK!~..huhu

lantak kowunk la ape kowunk nk kate...aku memang ank mak...walau bnyk kali kene marah n pukul mase kecik2 dlu an...aku rilek je..sayang mak....~
pagi2 bangun time kt kmpung,asal pukul 6.30pg je,mulelah~

ADIKKKKKKKKKKK!!!!!!BANGUNNNNNNN!!!..SEMAYANG SUBUHHHHH!!!!

ahahhaah!!!..aku pon -YERRRRRR!!TAWWWWWWWWWWWW!!..

haahaaha......syaang gile kt mak aku...hahaha..ades...

tu je nk share arini..xbnyk mende aku nk fikir tyme menaip...
serabut otak beb...aRGHH!!.......hahahah!~.

Saturday, 1 October 2011

Andai ku gagah~

Andai kata aku seorang pahlawan
         :aku ingin menyelamatkan orang yang aku sayang
andai kata aku seorang bijaksana
         :akan ku buktikan bahawa aku seorang pemimpin suatu 
          ketika nanti
andai kata aku seorang anak yang berguna
         :hurm...banyak masaku telah ku habiskan untuk menyusahkan mak abah ku..
        
tetapi,andai kata aku adelah semua ini,dapat ke aku memuaskan diri ku sendiri??...
Aku x penah merasa ape yg terbaik untuk diri aku sendiri...tapi~
aku sentiasa belajar ape yg terbaik untuk aku...
bukan semudah yg dilihat orang sekelilingku...
semua hanya pandai menilai tanpa menyelami hati orang lain..

aku umpama mangsa keadaan bagi setiap kesalahan...

\\\11:25am - 02 okt 2011///